Paikallisylpeys on aluebrändin sydän - Elinvoimainen matkakohde syntyy kun paikalliset tunnistavat oman alueensa potentiaalin
Perjantaina
 18.1.2019 kello 11.40-12.20 / Matkatieto-lava hallissa 7 (Inspiration Stage)
Yhteistyössä Ramboll 

Matka on tarina, joka parhaimmillaan sulautuu toiseen: kohteen  historiaan, paikallisidentiteettiin ja elinvoimaan. Lisäksi paikan tarinaa tukevat ja rytmittävät paikalliset pienet helmet. Kuinka kaikki nämä alueen osaset tunnistetaan ja kuinka niistä muodostetaan kokonaisuuksia? Parhaimmillaan kohde ei ole tarinan lavaste vaan satu itsessään. Siihen tukeutuva vahva paikallisylpeys muodostaa alueesta myös paikallisille hyvän asuinpaikan ympäri vuoden. Paikallisylpeys ja pysyvä paikan tarina ovat aluebrändin rakentamisen perusta.

Miten maisemasta tehdään brändi? Aiheeseen johdattaa Ramboll Finland Oy:n maisema-arkkitehti Elise Lohman ja matkailun asiantuntija Kaisa Merilahti.


Ilmoittautuminen

Seminaari on maksuton ja siihen voi ilmoittautua TÄSTÄ.

Elise_Lohman.jpg
Elise Lohman, maisema-arkkitehti Ramboll Finland Oy, tarkastelee työssään ihmistä maisemassa ja maisemaa ihmisen ympärillä. Ajan ja ilmapiirin muuttuminen vaikuttaa sekä urbaaniin että luonnontilaiseen maisemaan, mutta perusidentiteetti rakentuu parhaimmillaan paikan yksilölliseen henkeen, joka kantaa läpi aikojen. Elisen työkokemus perustuu sekä seudulliseen että paikalliseen työhön aiheen parissa.

Kaisa.jpg
Kaisa Merilahti, ympäristöekonomi (MMM), Ramboll Finland Oy, toimii projektipäällikkönä ja kestävän matkailun asiantuntijana. Kaisa koordinoi Rambollin monialaisia asiantuntijapalveluja matkailualan kehittämisen tarpeisiin.