Digi-ratkaisut matkailuyritysten käyttöön

Torstaina 16.1.2020 kello 13.15-14.00 / Matkatieto-lava hallissa 1
Yhteistyössä Tietotalo Infocenter

Digitalisaation vaikutukset ja mahdollisuudet matkailuyritysten liiketoimintaan kasvavat nopeasti. Erilaisten digitaalisten ratkaisujen globaali kehitys muokkaa merkittävästi matkailualaa sen muuttuessa yhä laajemmin ja kokonaisvaltaisemmin globaalin alustatalouden alaksi. Digitalisaatio vaikuttaa sekä itse matkailutuotteeseen että sen ostettavuuteen ja löydettävyyteen. Se vaikuttaa niin ikään yritysten sisäiseen tuotantoon ja tuotannonohjaukseen sekä esimerkiksi asiakaspalvelu- ja asiakaskokemusrajapintoihin. Tulevaisuudessa vaikutus on yhä voimakkaammin koko liiketoimintamalliin. Suomessa digitalisaation mahdollisuuksiin pyritään tarttumaan mm. uudistetun kansallisen matkailustrategian avulla sekä Visit Finlandin koordinoiman digitiekarttatyön kautta.

Tervetuloa kuulemaan matkailun digitalisaation ajankohtaisasiaa sekä case-esimerkkejä elinkeinon digikehittämisestä. Jari Auranen Tietotalo Infocenter Oy:stä alustaa aihetta ja tämän jälkeen kuulemme kolme case-esimerkkiä: Tallink Silja kertoo chatbot Nemon tuomisesta asiakaspalveluun ja varausprosessiin. Muumimaailma avaa kehitystyötään siitä, miten fyysiseen asiakaskokemukseen liitetään digitaalisia kokemuselementtejä. Kemi Matkailu Oy puolestaan taustoittaa sitä, mitä työvälineitä ja ratkaisuja on tarvittu, jotta yksittäiset matkailijat tavoitetaan globaalisti online-markkinoilla.

 

Puhujat

Jari Auranen Tietotalo Infocenter Oy
Jarkko Kuitunen Muumimaailma Oy
Vilma Klemetti Kemin Matkailu Oy / experience365
Tiia Viljanen & Patricia Välikangas / Tallink Silja Oy


Ilmoittautuminen

Seminaari on maksuton ja siihen voi ilmoittautua TÄSTÄ / Kaikki seminaareihin ilmoittautuvat saavat messulipun, joten jos sinulla ei vielä sellaista ole, ota yhteyttä osoitteeseen jenni.kemppainen@smal.fi.